З 2019 року Україна бере участь у Програмі міжнародного дослідження оцінювання учнів (PISA). За результатами тестів один із чотирьох українських підлітків — функціонально неграмотний. Це тривожний результат, зрозуміти причини якого мають не тільки педагоги, а й батьки. Значну роль у низьких показниках результатів освіти має позиція сім'ї: "Дитина в школі, значить вона вчиться", або "Нехай вчителі навчають". Це серйозна помилка, бо тільки спільними зусиллями ми можемо досягти позитивних результатів у навчанні та розвитку дітей. Батьки мають цікавитися, що саме дитина робить в школі, що вивчає, як поводиться на уроках та наскільки сформовані навички відповідальності та самостійності. Без якісного виконання домашніх завдань неможливо досягти успіху.
Що радять психолого-педагогічні служби батькам:
- Дуже важливо, щоб у підлітків були довірливі стосунки з батьками, які підтримають та допоможуть, яку б оцінку учень не отримав.
- Мотивуйте дітей не тим, що важливо для вас, а тим, що важливо їм.
- Щодня запитуйте, який настрій після шкільних занять, що було приємним та цікавим, що викликало труднощі та як саме їх можна подолати.
- Проаналізуйте, чи розумно діти використовують вільний час та що заважає вчасно виконувати домашні завдання.
- Підкреслюйте тільки позитивне в досягненнях і хваліть, заохочуйте до нових "моментів слави".
Серед безлічі публікацій для батьків про мотивацію дітей до навчання взагалі та виконання домашніх робіт зокрема корисними, на мій погляд, будуть ці статті:
Як змусити підлітка робити уроки. https://srk.com.ua/yak-zmusiti-pidlitka-robiti-uroki/
9 лайфхаків, як мотивувати дитину робити домашку. https://osvitoria.media/experience/devyat-lajfhakiv-yak-motyvuvaty-dytynu-robyty-domashku/
Чому діти не хочуть робити домашнє завдання. https://osvitoria.media/opinions/p-yat-prychyn-chomu-dity-ne-hochut-robyty-domashnye-zavdannya/
Разом долаємо труднощі та йдемо до успіху.
Немає коментарів:
Дописати коментар